Jak urządzić biurko w pracy?

by on

Każda osoba pracująca potrzebuje miejsca pracy odpowiedniego do swoich potrzeb i pomagającego w koncentracji. Pierwszą rzeczą o której należy pamiętać przy podejmowaniu decyzji jest umiejscowienie biurka. Przede wszystkim powinno być ono ustawione prostopadle do okna ale nie tuż pod, gdyż światło będzie przeszkadzało w pracy. W takiej sytuacji najrozsądniej jest zamontować rolety lub żaluzje. Rozsądnie jest także zapewnić sobie widok na drzwi wejściowe, oraz łatwy dostęp do szafek i półek.

Co powinno zawierać biurko w pracy?

  1. W przypadku pracy po zmroku obowiązkowa jest lampka nocna.
  2. Jeśli praca jest wykonywana na laptopie, dla zdrowia kręgosłupa znaleźć się na biurku musi specjalna podstawka.
  3. Szafki z szufladami pod blatem, półki.
  4. Różnego rodzaju organizery, segregatory.
  5. Pudełka.

Organizacja miejsca pracy jest sprawą indywidualną. Niektórym wystarczą tylko podstawka na laptopa i pod myszkę, a jeszcze inni potrzebują segregatorów na listy i masy półek.

Praca biurowa

W niejednym biurze przy biurku znajduje się cała masa dokumentów. Odpowiednie zorganizowanie tych wszystkich papierów, skutkuje polepszeniem jakości i komfortu pracy. Najodpowiedniejsze są do tego szuflady w biurku lub na biurko, jednak jeśli papierów jest dużo, dobrym pomysłem są także segregatory. Te specyficzne szuflady można zakupić praktycznie wszędzie zarówno w wersji drewnianej jak i plastikowej. Większość modeli jest zrobiona w taki sposób, aby kartki A4 wkładało się i wyciągało bez najmniejszych problemów.

Drugą opcją są segregatory i teczki, które zajmują więcej miejsca, ale pozwalają na wstawienie więcej kartek, w jednym miejscu. W celu jak najszybszego znalezienia potrzebnych dokumentów dobrze jest je podpisywać, nawet karteczkami samoprzylepnymi.

Na te pisma, z których korzysta się najczęściej, powinno być specjalne miejsce do którego łatwo sięgnąć. Właśnie przy nich lepiej unikać segregatora, a zamiast tego skorzystać ze stojaków lub przyborników na wizytówki.

Przybory piśmiennicze – jak zorganizować biurko

W każdym biurze obowiązkowo muszą znaleźć się długopisy, pióra, spinacze. Wszystko to i jeszcze więcej są w stanie pomieścić przyborniki. Posiadają one od 2 kieszonek, aż po 7. Oprócz tego można skorzystać także z metalowych koszyczków, które nie tylko ułatwiają poszukiwanie, ale także wyglądają bardzo profesjonalnie. Wersja prosta to po prostu okrągłe pudełeczko, zaś rozbudowana ma miejsce na różnego rodzaju spinacze, karteczki czy inne małe rzeczy.

W wielu miejscach pracownicy chwalą sobie także organizery do szuflad. Te specjalne pojemniczki z mnóstwem przegródek bez problemu można włożyć do szuflady. Zazwyczaj dzięki temu dużo łatwiej jest porozkładać te elementy, którym ciężko jest znaleźć miejsce.

Miejsce na notatki

W każdym miejscu zdarza się potrzeba zanotowania czegoś. Nie można więc uniknąć tego elementu wyposażenia biurka. W sklepach można znaleźć różnego rodzaju organizery w których już umieszczone są karteczki i przegródki dookoła na różnego rodzaju dodatki.

Przy pytaniu, jak urządzić biurko, nie wolno także zapominać o miejscu na zapasy produktów. Papier do drukarki można umieścić w półkach w biurku. Te pomniejsze produkty jak zapas zszywek, toner z tuszem, dodatkowe długopisy i notatniki dobrze jest włożyć do pudełka i odstawić na półkę. Nie ma sensu mieć je na biurku, ale jest sens posiadać je przy sobie. Pozwala to zaoszczędzić czas i uniknąć nagłej dezorganizacji, kiedy kończy się coś potrzebnego akurat w najmniej odpowiednim momencie.

Rozstawienie

W samym centrum biurka powinien znajdować się komputer, a najbliżej niego najczęściej używane przedmioty. Segregatory i pudełeczka powinny być blisko, ale odpowiednimi dla nich miejscami są raczej oddalone boki biurka. Notatnik lub tzw. biuwar czyli karteczki z kalendarzem i reklamą firmy najlepiej aby znajdowały się tuż przy komputerze.

You may also like

Leave a Comment

Your email address will not be published.